Іпотека
Договір іпотеки в Україні, необхідні документи
Для того, щоб почати займатися іпотечним договором, клієнту необхідно надати наступний пакет документів:
- Довідку про склад сімї.
- Витяг з Державного реєстру майнових прав на нерухомість, якщо право власності було оформлено з 2013 по 2016 рік.
- Технічний паспорт.
- Документ, що підтверджує право власності на нерухоме майно, зареєстрований в БТІ (якщо, воно було оформлене до 2013 року), або витяг з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
- Паспорт та облікова картка платника податків обох сторін.
- Свідоцтво про шлюб.
- Заява про згоду на прийняття чи передачу в іпотеку нерухомості від чоловіка/дружини, посвідчена нотаріусом.
Для юридичної особи, додатково необхідно надати наступні документи:
- Протокол Загальних зборів засновників, на яких було прийнято рішення передати в іпотеку обране майно.
- Ідентифікаційний номер та паспорт особи представника, якщо він представляє інтереси компанії по довіреності (нотаріально посвідчена)
- Статутна документація юридичної особи (Протокол про призначення директора, Статут, виписка з ЄДР.
- При наявності – печатка.
Існуючі види іпотечних договорів:
договір іпотеки квартири
договір іпотеки житлового будинку з земельною ділянкою
договір іпотеки нежилої будівлі з земельною ділянкою
договір іпотеки цілісного майнового комплексу
договір іпотеки об’єкта незавершеного будівництвом
договір іпотеки майнових прав на нерухоме майно
договір іпотеки нежитлових приміщень
договір іпотеки земельної ділянки без будівель та споруд
договір іпотеки права оренди земельної ділянки
договір іпотеки підприємства, як цілісного майнового комплексу
Також можливе оформлення договору іпотеки, коли береться кредит. Може бути одночасно підписаний договір купівлі-продажу нерухомого майна та договір застави (іпотеки). Такий варіант має місце бути в тих випадках, коли іпотека є забезпеченням кредиту на покупку цього ж житлового або нежитлового приміщення / будівлі, яка передана в іпотеку під заставу.
У порівнянні з договором застави, іпотечний документ має свою особливість, вона ґрунтується на законодавчих вимогах (стаття 18 Закону України про іпотеку). З цього виходить, що в договорі іпотеки повинні бути вказані:
- Посилання на видачу заставної або її відсутність.
- Якщо в іпотеку передається земельна ділянка, то її цільове призначення.
- Розмір та зміст основного зобов'язання, порядок і термін виконання, або ж посилання на угоду, де і встановлені ці зобов'язання.
- Для фізичних осіб: ім'я; прізвище; батькові; місце проживання із зазначенням адреси. Для осіб без громадянства або іноземців: прізвище; ім'я; по батькові (якщо є таке), місце постійного проживання за межами України.
- Для юридичних осіб резидентів: ідентифікаційний код в Єдиному Державному реєстрі фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, відомості про місцезнаходження і найменування. Для нерезидентів: місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована особа, найменування.